dimecres, 8 de juny del 2011

Pastís de Coco i Maduixes



Un cop acaben els reptes en els quals hi participo, em miro totes les receptes publicades i moltes, moltes d’elles van cap a pendents.
El pastís d’avui era una d’elles, que va publicar la Judith  amb motiu de La Recepta del 15 dedicat a les maduixes.
Vaig veure que aquesta li havia de donar sortida abans que finalitzés la temporada de les maduixes i la vagi preparar fa un parell de setmanes. Només hi ha petites variacions de la recepta original.

Us animo a que feu aquest pastís tant deliciós! Gràcies Judith!

Ingredients per a la base del pastís:
90 grams de mantega pomada
120 grams de galetes “Digestive”
50 grams de sucre morè
1 culleradeta d’essència de vainilla

Ingredients per a la crema de coco:
3 fulles de gelatina
500 ml de llet de coco
100 grams de fructosa (o 125 de sucre blanc)
1 culleradeta d’essència de vainilla
1 ou gran
20 grams de midó

Ingredients per a la cobertura:
6 maduixes
130 grams de melmelada de maduixa casolana
50 ml d’aigua mineral
1 fulla de gelatina
1 llima



Preparació de la base del pastís:
  • Pre escalfem el forn a 180º.
  • En un bol posem les galetes esmicolades. Afegim el sucre, l’essència de vainilla i la mantega pomada i ho triturem. Posem la mescla en el motllo i ho portem al forn entre 12 i 15 minuts a 180º.
Preparació de la crema de coco:
  • Posem les fulles de gelatina en un bol amb aigua per hidratar-les.
  • Posem en un cassó posem la llet de coco amb l’essència de vainilla a foc suau.
  • Mentre, en un bol barregem l’ou amb la fructosa o sucre fins que blanquegi. Dissolem el midó amb una mica de llet i el passem a la barreja anterior amb un colador.
  • Anem afegint aquesta barreja de mica en mica a la llet de coco, tot remenant sense parar fins que espesseixi.
  • Retirem el cassó del foc i afegim les fulles de gelatina escorregudes amb les mans d’una a una, i remenant per a que es dissolguin.
  • Deixem refredar uns 15 minuts i ho portem a la nevera per a que qualli.
Preparació de la cobertura:
  • Posem la fulla de gelatina amb aigua freda per hidratar-la.
  • Posem la melmelada en un cassó amb l’aigua a foc suau fins que estigui calenta, però que no arrenqui a bullir. Incorporem la fulla de gelatina escorreguda i remenen fins que quedi incorporada.
  • Cobrim el pastís amb aquesta cobertura i afegim les maduixes per decorar. Portem a la nevera fins que qualli. Abans de servir ratllem la pell d’una llima pel damunt del pastís.



Bon profit!

48 comentaris:

  1. Si és que aquest pastís de la Judith té una pinta... t'ha quedat genial també!!!! A mi també em van quedar ganes de fer-lo!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. oeeeeeeeeeee, l'has fet!!! a que està molt bo??? t'ha quedat maquíssim! m'apunto això de posar-li gelatina a la melmelada!!! ;P petonets guapa

    ResponElimina
  3. Guauuu nenaaa quina cosa més bona.
    A mi m'encanta el coco, però al meu home gens, així que mai puc posar-lo a les receptes a no ser que sigui al voltant i ell pugui treure'l, però aquest pastís el faig segur, vamos, encara uqehagi de fer-ne un altre per ell, je je je
    o potser el faig en potets individuals ;-)
    petonets wapa

    ResponElimina
  4. Qué presencia mas exquisita , por aqui ya no se encuentran fresas asi que casi mejor porque sino tendría que ponerme con esta tartita ya mismo jeje....

    De cualquier forma apuntada queda para la próxima temporada ;)

    Las fotos son coloridas y preciosas.

    Besinos.

    ResponElimina
  5. Va encantar-me quan la va fer la Judith i m'encanta ara!! Sou genials i no puc evitar que s'em faci la boca aigua.
    Petonets,
    Esther

    ResponElimina
  6. Segur...segur que esta deliciosa...
    Petonets

    ResponElimina
  7. ooohhhh...quina meravella!!! jo amb mal de panxa i em porteu aquestes cosetes..si és que s'em fa la boca aigua....=)
    Molts petonets. Helena

    ResponElimina
  8. La combinació del coco amb les maduixes és molt molt bona!! Tot un encert! I el pastís t'ha quedat molt maco :)

    un petó guapa

    ResponElimina
  9. Però com ens les palpentes amb una cosa tan irresistible i saborós. Bé, no passa res, caurem en la temptació.

    ResponElimina
  10. No sóm gaire de coco i ja en vam haver de fer al darrer repte, però la veritat és que t'ha quedat genial!!

    ResponElimina
  11. quines fotos!! tinc ganes d´´ agafar-te un tros des de la pantallla,jejjj, mai havia tastat el coco amb maduixes,

    ResponElimina
  12. Quin pastis me bo!!! als meus fills es agrada molt el coco i les maduixes. Prenc nota amb el teu permis. Besets!!!

    ResponElimina
  13. Apa, visca la gelatina! M'haureu de fer un curset! ja,ja,ja
    Em sap greu però me'l saltaria, és per la llet de coco, em dona la impresió que m'estic menjant crema solar!:(
    Petonets.

    ResponElimina
  14. mmmm...jo tinc maduixes fins setembre...i aquesta tarta a ple estiu fresquesta ha d'estar deliciosa

    ResponElimina
  15. Oh! qué rica, tiene una pinta fantástica, me encantan los postres de fresas y con el coco tiene que ser una delicia.
    Me gusta como suena fresas en catalán ;)
    Besos

    ResponElimina
  16. Fa dies que no en menjo de maduixes i ara m´hauré d´esperar a l´any que ve per menjar-ne perquè van a la baixa...I amb coco, mmmm!!!

    ResponElimina
  17. Coco i maduixes... una combinació fantàstica que he fet molt poc, així que jo també me l'apunto a la llista de pendents ;)

    ResponElimina
  18. Un pastisset boníssim. Jo també tinc una llarga llista de pendents i que em costa horrors d'escurçar-la jejeje

    Petons!
    Ana de: 5 sentidos en la cocina

    ResponElimina
  19. Ole i ole!!! quin pastís!!!aquest va a preferits i es veritat fresquet a de ser una temptació!!!petonets

    ResponElimina
  20. Um blog incrivel! Uma maravilha. Já te estou a seguir.

    Vem visitar o meu:

    http://enfermeiro-na-cozinha.blogspot.com

    Beijos.

    ResponElimina
  21. Hola guapa, quina bona pinta que fa aquest pastís. Com sempre, les fotos genials!!
    Petonets

    ResponElimina
  22. sei stata bravissima! il tuo dolce è troppo goloso! bacioni e complimenti!

    ResponElimina
  23. FICOU MUITO PRECIOSA E LINDA A SUA TORTA!
    AS FOTOS ESTÃO MARAVILHOSAS!

    BEIJOS,
    ANDRÉA...

    ResponElimina
  24. Que preciosaaaaaa!!!. me encanta!. además el coco es que es tan exótico y las fresas tan frescas que me encanta la combinación. parece que ha llegado el verano con este pastel. un beso.

    ResponElimina
  25. PERO QUE PRECIOSIDAD DE FOTOS HACEIS ..a mi no me salen asi ..no se tendre que poner un reflector ...jaja .Bueno tampoco me salen las tartas tan increibles y eso que me esmero ..pero me falla siempre algo ...apunto todo a ver si esta vez sale ..bsss MARIMI

    ResponElimina
  26. Es una tarta deliciosa.... además de preciosa.

    Besos

    ResponElimina
  27. las fresa y el coco casan muy bien vamos un matrimonio perfecto y el detalle de poner gelatina encima le da mas presencia de perfecto,me gusta y lo tengo en uno de estos tomos que tengo y que tebdre que poner indice ya je,je
    peto
    miquel

    ResponElimina
  28. Hola guapa, quina pinta té aquest pastís, la veritat és que si ho ha fet la Judith i tu, segur que està bonísim.....

    Un petonet

    ResponElimina
  29. Vainilla, coco, maduixes, llima...

    Buffff! Impossible no menjar-ne més d'un tros.

    ResponElimina
  30. Jo tmb faig una ullada a les receptes i en faig alguna, donant-li el meu toc! Ja tinc feta la de maduixes, aviat la posarè. Aquesta combinació de coco i maduixa no me la imagino, una altre de pendent!
    Els bastonets de pipes anterirs, ha de ser un no parar!
    Petons

    ResponElimina
  31. Wuwwwww!!! Impressionant!!! Les fotos, com sempre, precioses... venen ganes de fer-li una mossegada!!!! M'ha encantat...
    Un petonas
    Sònia

    ResponElimina
  32. T'ha quedat un pastís amb uns colors espectaculars, una preciositat!

    ResponElimina
  33. Eri,
    No se si seria capaç de fer aquest pastís, però si sé que soc capaç de mengar-me'l.
    Una abraçada.
    :)

    ResponElimina
  34. mmmm què bò!!!!té una pinta de fresquet, ideal per aquests primers dies d'estiu!!!molt bona la combinació de maduixes amb coco!! petons! :)

    ResponElimina
  35. Aquest pastís ja el vaig veure i em va encantar. També va anar directe a pendents. T'ha quedat fabulós. Quines ganes de fer-lo.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  36. Es un bon pastís per acabar la temporada de les maduixes i amb aquest color vermell queda molt temptador. Coco i maduixes ha de ser una bona proposta.
    Petons maca.

    ResponElimina
  37. La meva carpeta de pendents està a rebossar però aquest pastis es mereix passar als primers llocs.

    petons

    ResponElimina
  38. A mi no m'agrada el coco amb pastís, peró només amb la foto el tastaria...

    petonets

    ResponElimina
  39. Madre mía que buena pinta! Ya la había visto en el blog de Judith y la tenía fichada. Te ha quedado fenomenal!

    ResponElimina
  40. He visto el nombre de la receta y luego la foto y me has dejado con la boca abierta, vaya cosa más rica, estoy impresionado

    Abrazos y buen día

    ResponElimina
  41. Quin goig de pastís!, m'apunto la mousse de coco que davant de casa tenen la llet de coco i està d'escàndol!Una combinació fresca i estiuenca! A reveure.

    ResponElimina
  42. Eri,
    Madre miaaaaa.... Lo pastís se quedo con un aspecto FANTASTICO! Las fotos son de dar agua na boca : ) La receta se ve muy buena, la presentasion y fotos un lujo : ) Gracias por la receta.

    Besitos

    ResponElimina
  43. Quines fotos tan maques amb aquests colors! Llàstma que a mi el coco no m'agrada.

    ResponElimina
  44. Carai aquest pastís, que maco.
    Mai havia menjat tanta melmelada com aquest any que ens la fem a casa.
    Aquesta que has posat damunt del pastís ha d’estar molt bona.
    Bona cuina

    ResponElimina
  45. Crec que la Judith et posarà un 10. T'haquedat molt bé

    ResponElimina
  46. m trobo que maduixa i coco mmmm tenen que estar els dos junts molt bonssss,tindrem que probar aixo un dia ,petons guapa

    ResponElimina