dilluns, 9 de juliol del 2012

Albergínies a la Piamontesa


Una altre recepta del Pep Nogué, que vaig poder veure i tastar a Bon Preu. Un plat que es pot deixar preparat amb antelació i només ens caldrà escalfar i gratinar. Ideal per quan arribes de la platja! Mentre prens una dutxa, ja tenim el plat a punt!


Espero que us agradi!


Ingredients:
1 quilo d’albergínies
Oli d’oliva verge extra
2 cebes tallades a rodanxes
1 pebrot verd a trossos petits
250 grams de sofregit de tomàquet
2 grans d’alls picats
1 c/s de julivert picat
1 c/p de pebre vermell dolç (o picant)
250 grams de formatge ratllat (que es fongui bé)
Sal i pebre


Preparació:


·         Peleu les albergínies i deixeu-les reposar 2 hores en aigua freda i salada per suavitzar el sabor.

·         Assequeu-les i talleu-les al llarg per a la meitat. Fregiu-les en l’oli, que estiguin ben tendres i deixeu-les refredar.

·         Per preparar la salsa, ofegueu amb un raig d’oli els ingredients restants, començant per la ceba, tot seguit, afegiu el pebrot verd i seguidament el sofregit de tomàquet i els alls picats.

·         Col·loqueu en una safata per forn, una capa d’albergínies, una altra de tomàquet, una altre de formatge ratllat, repetiu l’operació fins acabar els ingredients i finalitzar amb el formatge ratllat.

·         Poseu al forn ben calent i gratineu. Serviu calent.





Bon profit!

26 comentaris:

  1. Ja m'agrada això de deixar-ho preparat. Molt bona proposta

    ResponElimina
  2. quin plat més bo i ben calentet de luxe

    ResponElimina
  3. Plats d'aquests són els que necesiito. Quina bona pinta!!!!
    Petonets guapa

    ResponElimina
  4. Jo he tastat aixo??? no veritat...jolines un dia que no vaig anar i us vau posar les botes jajajaja

    M'agrada el farcit.

    Un petonet

    ResponElimina
  5. Sano, sano, y menudo colorazo...
    Me gusta! ;)

    ResponElimina
  6. Té que estar bonissim aquest plat. les alberginies m'agraden de qualsevol manera.
    Petons.

    ResponElimina
  7. ostres tu quin plat!!! l'alberginia amb formatge m'embogeix!!! està fet per mi sens dubte!!! no se si endur-me'l, perque me'l menjaré tooot!! jajja petons

    ResponElimina
  8. Apa Eri! Que bo!!! I suposo que qui diu albergínia també diu carbassó, pebrot, o altres verdures, oi? Un plat molt versàtil i ideal per un dia de platja. Veig que vas treure profit de la classe de Bon preu!!! Petons

    ResponElimina
  9. Les albergínies farcides sempre m'han agradat però pensava que ja ho tenia tot vist en farcits! Aquestes les hauré de preparar ben aviat, m'has anat molt bé ;)

    ResponElimina
  10. M'encanta!! sa, gustós, senzill... ho té tot!
    petonets

    ResponElimina
  11. Aquest plat sembla exquisit!! Petons

    ResponElimina
  12. Me encantan las berenjenas de cualquiera de las maneras. Besos!

    Ana de. 5 sentidos en la cocina

    ResponElimina
  13. Ostres, aquest dissabte en vaig fer! És la recepta que m'agrada més amb albergínia, és tant fàcil. Molt bona proposta.

    ResponElimina
  14. Pues tienes razón, un plato perfecto para preparar con antelación, tiene que estar muy rico. Besos.

    ResponElimina
  15. Otra clase magnifica del Peo y estan muy buenas estas berengenas asi,tambien ya las he hecho,Te ha quedado una buena presentación,mejor que la mia.
    peto

    ResponElimina
  16. Ostres tu...Jo estic enamorada de la Moussaka...però això crec que la pot superar..

    ResponElimina
  17. Nena, ara perque és molt tard, però demà alberginies per sopar, jajajaja. M'encanta la recepta.

    Un petonet

    ResponElimina
  18. M'encanta el plat, perquè m'agraden molt molt les albergínies. I aquesta classe me la vaig perdre així que m'anirà molt, molt bé! Però saps que m'encanta també? Aquest atrezzo que sempre fas servir tant elegant, tant bonic... Ets una artista en la cuina i en l'estètica! Petonets Elen!

    ResponElimina
  19. Ohhh! aquesta és per fer a casa dels meus pares, que tinc el forn aturat de la calor que tinc!!! molt bona pinta!!! Petons

    ResponElimina
  20. Qué rico!!! cuando vengas de la playa o no ;). Besos.

    ResponElimina
  21. Em sembla que m'agradaria molt. Hi ha moltes receptes d'albergínies combinades amb carn, i he vist que aquesta no en porta..., per mi perfecte.

    ResponElimina
  22. Els xuixos casi me fan plorar, a mes a mes les alberginies me fan sonriure m'agraden molttttt.

    ResponElimina
  23. Quina pintassa!!!!! encara no tenim tantes alberginies a l´hort per fer aquesta recepta, però amb carabassó, que aquests si els tenem en plena producció, també a de quedar molt bó.... la faré segur!! petons,

    ResponElimina
  24. No puedo resistirme a un plato con berenjenas y la combinación de este plato es la mar de apetecible.Me la llevo.

    Besos

    ResponElimina
  25. Ohhhh que bones!!! estem esperant les albergínies de l'hort, quan arribin serà la primera recepta que faré, quina pintassa!! :) petonets guapa!!

    ResponElimina